فاطمه میرزایی
فاطمه میرزایی

10 ماه پیش

پاسخ

جست و جوی اطلاعات با کد ملی فرد

من چگونه در اکسلبا شرط کد ملی،میتونم فردی را از لیست جستجو کنم و محتوای سه سلول دیگر را در شیت دوم که جدول اصلی آنجا قراردارد بگذارم

لطفا بگویید در اکسل چگونه بین دو شیت با شرط کد ملی مشترک بقیه اطلاعات خوانده شود و در جدول اصلی در شیت دوم قرار گیرد

ویرایش شده توسط علی محمد یاوری (ادمین) در 10 ماه پیش

گزارش تخلف

سؤالات مربوط به اکسل

برو به

به پشتیبانی نیاز داری؟

در صورتی که

  • در کار با بتازون مشکلی دارید
  • در مورد خدمات بتازون سؤالی دارید
  • نظراتی را برای ارتقا و بهبود خدمات دارید

خوشحال میشیم که حتماً با ما در میان بزارید

وحید حسین پور
وحید حسین پور

10 ماه پیش

با درود

برای خواندن اطلاعات بین دو شیت در اکسل با شرط کد ملی مشترک، می‌توانید از تابع VLOOKUP استفاده کنید. در این روش، فرمول VLOOKUP در سلول جدول اصلی اعمال شده و اطلاعات مربوط به کد ملی مشترک از شیت دوم خوانده می‌شود.

فرض کنید کد ملی مشترک را درست وارد کرده باشید. به عنوان مثال، اگر کد ملی مشترک در سلول A2 قرار دارد و می‌خواهید فیلدهای دیگر به جدول اضافه شود، می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

=VLOOKUP(A2, Sheet2!A:B, 2, FALSE)

این فرمول کد ملی مشترک را با محتوای شیت دوم در ستون A و B مقایسه می‌کند و فیلد مربوطه را در ستون دوم برمی‌گرداند. ستون دوم می‌تواند جای دیگری هم باشد، بسته به اینکه کدام ستون مورد نیازید.

لازم به ذکر است که در این روش، شیت دوم باید در فرمول به صورت صریح مشخص شود. در این مثال، Sheet2 نام شیت دوم است. به جای A:B می‌توانید سطر‌های دیگری که نیاز دارید را انتخاب کنید.

البته از توابع دیگر همچون index و match هم می توان بهره برد ولی چون اطلاعات بیشتری از ساختار و هدف فتیل شما ندارم حالت عمومی تر خدمت شما عرض کردم.

گزارش تخلف

برو به

درباره ما

بتازون یک سایت نیست، یک خانواده است. یک محل برای همه ما، محلی که به هم کمک کنیم و با هم پیشرفت کنیم. این که الآن اینجایی اتفاقی نیست، خوشحالیم که بهمون ملحق شدی...