علی بخشی
علی بخشی

1 سال پیش

پاسخ

فرمول ادغام (Merge) تاریخ و زمان

سلام،

من در یک ستون تاریخ و در ستون دیگر زمان رو دارم اما میخوام تاریخ و زمان رو در یک سلول داشته باشم. از چه فرمولی میشه اینکار را کرد؟ (تصویر پیوست)

فایل‌ها
فایل‌ها توسط کاربران بارگذاری شده و بتازون هیچ بررسی و مسئولیتی بر روی فایل‌ها ندارد.

گزارش تخلف

سؤالات مربوط به اکسل

برو به

به پشتیبانی نیاز داری؟

در صورتی که

  • در کار با بتازون مشکلی دارید
  • در مورد خدمات بتازون سؤالی دارید
  • نظراتی را برای ارتقا و بهبود خدمات دارید

خوشحال میشیم که حتماً با ما در میان بزارید

سلام

شما باید ابتدا تاریخ و زمان را به صورت text تبدیل کنید (با تابع Text و فرمت تاریخ و زمان) و سپس با هم ادغام کنید (با تابع CONCATENATE).

بعد از آن باید مقدار آن را با استفاده از فرمول Value استخراج کنید و سپس فرمت سلول جدید را به صورت Date & time تبدیل کنید.

فرمول تمامی موارد بالا به صورت زیر است. بعد از اجرای فرمول، فرمت سلول را با راست کلیک کردن بر روی سلول و انتخاب گزینه Format cells تبدیل به تاریخ و زمان کنید.

=value(CONCATENATE(TEXT(A2,"dd-mm-yyy")," ",TEXT(B2,"hh:mm:ss")))

موفق و موید باشید.

گزارش تخلف

سلام،

از آنجاییکه اکسل گسترده هست و راه های زیادی برای حل یک مشکل وجود دارد، راه دوم برای حل این سوال استفاده از این فرمول هست:

=A2+B2

توضیح اینکه تاریخ و زمان استاندارد (میلادی) در اکسل به صورت عددی ماهیت پیدا می کنند (یعنی اکسل تاریخ و زمان را برای ذخیره کردن و محاسبه به یک عدد تبدیل می کند که در اینجا فرصتی برای توضیح نیست) پس می توان به راحتی آنها را با هم جمع کرد.

گزارش تخلف

برو به

درباره ما

بتازون یک سایت نیست، یک خانواده است. یک محل برای همه ما، محلی که به هم کمک کنیم و با هم پیشرفت کنیم. این که الآن اینجایی اتفاقی نیست، خوشحالیم که بهمون ملحق شدی...